حقوق

مطالب حقوقی

حقوق

مطالب حقوقی

این وبلاگ سعی می کند تا مطالبی دستچین شده ی حقوقی را به شما عزیزان ارائه دهد.
شما عزیزان می توانید نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنید.

makansalimi33@gmail.com

با تشکر.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جنگ یک پدیده ی اجتماعی است که می توان آن را از دیدگاه تاریخی،جامعه شناسی،فلسفی،اخلاقی،نظامی،سیاسی و به ویژه حقوقی مورد بررسی قرار داد.

جنگ از دید حقوقی،یکی از شیوه های اعمال قدرت و توسل به زور در مناسبات بین المللی و اقدام مسلحانه ای است که در چارچوب روابط میان کشورها صورت می گیرد و هدف از آن،تحمیل یک بینش سیاسی خاص با استفاده از طرق مقرر در حقوق بین الملل است.

مقصود از حقوق بین الملل توسل به زور،مجموعه قواعدی است که به تابعان حقوق بین الملل اجازه می دهد تا تحت شرایطی به نیروی اسلحه متوسل شوند.

مهمترین سند مربوط به عدم توسل به زور و تحریم جنگ،میثاق "بریان-کلوگ" یا پیمان پاریس است.این پیمان، به عنوان یک سند عام منع یا تحریم جنگ و مستقل از میثاق جامعه ملل است.ممنوعیت مقرر در میثاق بریان-کلوگ برخلاف ممنوعیت مقرر در میثاق جامعه ملل،یک ممنوعیت مطلق است.

منشور ملل متحد،ممنوعیت کلی و عام هرگونه تویل به زور مدنظر دارد و اعضای سازمان را ملزم می سازد که در روابط بین المللی میان خود،از توسل به تهدید یا اعمال قدرت،چه علیه تمامیت سرزمینی یا استقلال سیاسی هر کشور و چه هرگونه رفتار دیگر که با اهداف ملل متحد مغایر باشد،خودداری کنند.(بند4،ماده2)

            حقوق بین الملل عمومی.نویسنده:بیگدلی

  • ۰۱/۰۸/۰۴
  • سید ماکان سلیمی اشکوری

تاریخ جنگ

توسل به زور

جنگ

راه حل سیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی